برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت با شماره 09191314165 تماس بگیرید.

اصطلاحات مهم در سئو

آنچه در اینجا خواهید دید :

اصطلاحات مهمی که در سئو سایت حتما باید بدانید

اگر می‌خواهید سایت شما در نتایج جستجوهای گوگل در نتایج اول نمایش داده شود باید به سئوی سایت خود اهمیت زیادی دهید.و در سئو اولین کار این است که با اصطلاحات مهم در سئو و کاربرد آنها در حوزه کاری خود آشنا باشید.

در این مقاله با اصطلاحات مهم سئو آشنا می‌شوید:

سئو کلاه سیاه یا BLACK HOT SEO

سئوی کلاه سیاه به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو از راه‌های غیر قانونی گوگل است، در سئو کلاه سیاه هیچ‌ توجهی به تجربه کاربری نمی‌شود و هدف کسب جایگاه‌های برتر در گوگل است، البته رتبه‌هایی که توسط تکنیک‌های سئو کلاه سیاه کسب می‌شوند به هیچ وجه پایدار نیستند و دیر یا زود وب سایت شمارا با جریمه‌های سنگین گوگل به قعر نتایج جستجو خواهد کرد.

سئو کلاه سفید یا WHITE HOT SEO

سئو کلاه سفید برعکس سئو کلاه سیاه است، کسانی که تمام قوانین گوگل را برای سئوی سایت خود رعایت می کنند و از ترفندهای کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت خود استفاده نمی کنند، در واقع سئو کلاه سفید انجام می‌دهند، یک سایت تازه تاسیس با سئو کلاه سفید، کار بسیار سختی در پیش دارد، ولی در بلند مدت قطعا نتیجه‌های قابل توجهی را کسب خواهد کرد.

سئو کلاه خاکستری یا GRAY HOT SEO

سئو کلاه خاکستری یک چیزی بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است، اگر بخواهیم خیلی ساده سئو کلاه خاکستری را توضیح دهیم می توانیم بگوییم: زمانی‌ که یک شما تمام وب سایتتان را بر مبنای سئو کلاه سفید بهینه کرده اید، اما از برخی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه که هنوز گوگل توانایی تشخیص آن‌ها را ندارد در کنار سئو کلاه سفید استفاده می‌کنید.

سئو محلی یا LOCAL SEO

از دیگر اصطلاحات مهم در سئو می توان به سئو محلی اشاره کرد که اگر کسب و کار شما به یک محله یا شهر خاص وابسته باشد، برای مثال شما یک شرکت یا بوتیک و یا رستوران در شهر سمنان یا مثلا منطقه از مناطق تهران دارید که یک وب سایت هم راه اندازی کرده اید شما می توانید با سئوی محلی مشتریان نزدیک به محل خودتان را جذب کنید

اینم میتونه جذاب باشه ...  سئوی محلی و آموزش استفاده از آن

به این صورت که اگر شخصی که در منطقه نزدیک شما هست در گوگل سرچ کند رستوران در سمنان، رستوران شما در صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد.

متن جایگزین تصویر یا ALT TEXT

متن جایگزین تصویر یا ALT TEXT  متنی است که برای توصیف تصویر بکار میرود، در سیستم مدیریت سایت وردپرس وقتی یک تصویر را آپلود میکنیم می توان برای آن یک متن جایگزین نوشت. اینکار زمانی فایده دارد که کاربر شما از سرعت اینترنت کم برخوردار باشد و تصاویر لود نشوند به این ترتیب بجای عکس لود نشده آن متنی که شما نوشته اید نمایش داده میشود.

همچنین گوگل با توجه به متن های جایگزین تصویر صفحات شما را ایندکس و دسته بندی می کند.

انجام سئو سایت

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل نیز یک یدیگر از اصطلاحات مهم در سئو است که آن را با ذکر یک مثال برای شما توضیح میدهیم: فرض کنید یک سایت فروشگاهی دارید به بطور میانگین در ماه 5000 بازدیدکننده دارد، شما با سیستم بازاریابی که در سایت خود پیاده سازی کرده اید بصورت میانگین در ماه این تعداد بازدید کننده 100 فروش را ثبت می کنید

حال برای محاسبه نرخ تبدیل باید 100 فروش را بر 5 هزار بازدید کننده تقسیم کنید که می‌شود 0.01 حال عدد بدست آمده را در 100 ضرب می کنیم که حاصل آن می‌شود عدد 1، در واقع نرخ تبدیل این وب سایت در ماه به صورت میانگین 1 درصد است. هر چه نرخ تبدیل یک وب سایت بزرگ‌تر باشد آن وب سایت موفق‌تر عمل کرده است.

محتوا پادشاه است

جمله محتوا پادشاه است معمولا در دوره‌ها و سمینارهای آموزش سئو بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد که به این معناست در دنیای کسب و کار اینترنتی محتوای عالی حرف اول و آخر را می‌زند و هر کسب و کاری که می‌خواهد موفق باشد باید از همان ابتدای کار یک استراتژی دقیق و منظم برای تولید و انتشار محتوای کاربر پسند و خوب داشته باشد.

محتوای تکراری یا DUPLICAT CONTENT

Duplicate Content یا به فارسی محتوای کپی یا تکراری، به محتوا‌هایی می گویند که از دیگر سایت‌ها کپی شده و در سایت شما بارگذاری می شود، یا می‌توان گفت که هر محتوایی که در سطح وب با بیشتر از یک URL دیده شود، محتوای تکراری نام دارد. محتوای کپی فقط این نیست که یک محتوا را از سایت دیگر کپی کنیم، گاهی اوقات ممکن است در داخل سایت هم ۲ صفحه تکراری وجود داشته باشد، در این صورت هم Duplicate Content اتفاق افتاده است و باید با ترفندهای سئو این مشکل را برطرف کرد.

اینم میتونه جذاب باشه ...  اصول مدیریت شبکه های اجتماعی | 25 اصل بازاریابی دیجیتال

نرخ کلیک CTR

این اصطلاح یکی از کاربردی ترین اصطلاحات مهم در سئو که CTR را اینگونه توضیح می دهیم فرض کنید عبارت ” آموزش فتوشاپ ” در هر روز 100 بار در گوگل جستجو می شود و سایت وب ساز اول در صفحه اول جستجوی گوگل قرار دارد ازین 100 باری که سایت وب ساز اول در نتایج گوگل نمایش داده شده است 40 بار روی آن کلیک شده است.

زمان ماندگاری

شما عبارت ” طراحی سایت وب ساز اول ” را در گوگل جستوجو می کنید و بر روی سایت وب ساز اول کلیک می کنید ، از لحظه ای که وارد سایت وب ساز اول می شوید تا لحظه ای که از سایت خارج می شوید را زمان ماندگاری می گویند که هرچه این زمان ماندگاری کاربر در سایت بیشتر باشد امتیاز سایت شما نیز در گوگل بالا خواهد رفت.

ایندکس

موتورهای جستجو مثل گوگل هرگاه با یک صفحه جدیدی در اینترنت روبرو می‌شوند یک نسخه از آن را در دیتابیس خود ذخیره می‌کنند تا بعدا از آن برای رتبه‌بندی آن صفحه در عبارات کلیدی مرتبط استفاده کنند. به این فرآیند ذخیره سازی صفحات در دیتابیس موتورهای جستجو ایندکس می گویند.

کلمات کلیدی طولانی

منظور از کلمات کلیدی طولانی این است که به جای اینکه یک صفحه را برای یک عبارت خیلی کلی مثلا “آموزش فتوشاپ” سئو کنیم، برای عبارت “آموزش فتوشاپ برای دانشجویان رشته گرافیک” سئو کنیم، در این حالت تعداد سرچ بسیار کمتر است اما همان تعداد کم که از طریق این عبارت وارد سایت ما می‌شوند، احتمال اینکه به مشتری ما تبدیل شوند بسیار بیشتر است.

 

این مقاله به روز خواهد شد و در رابطه با اصطلاحات مهم در سئو مطالب بیشتری خواهیم نوشت.

2 پاسخ

  1. سلام
    ببخشید تو اصطلاحاتتون کاسپت کلمه کلیدی نبود میشه توضیح بدید؟

  2. منظورتون کانسپت کلمه کلیدی هست
    حتما مقاله ای در این مورد مینویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button