برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت با شماره 09191314165 تماس بگیرید.

سئوی محلی و آموزش استفاده از آن

آنچه در اینجا خواهید دید :

امروزه با پیشرفت فناوری و افزایش رقابت در بازار ، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) برای هر کسب و کاری اهمیت بسیاری پیدا کرده است. اما آیا درک کاملی از سئوی محلی یا (local seo) دارید؟ اگر خیر، در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

سئوی محلی چیست؟

به طور کلی، سئوی محلی (local seo) در طراحی سایت  به مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو در رتبه‌بندی وب‌سایت یک کسب و کار در نتایج جستجوهای نزدیک منطقه جغرافیایی می‌گویند. با این حال، سئوی محلی بیشتر از این است، که شامل بهره‌برداری از تمام شبکه‌های اجتماعی، جذب نظرات و بررسی‌های منطقه ای و تولید محتوایاختصاصی محلی است.

سئوی محلی

به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک کافی‌شاپ یا رستوران در شهری هستید. با استفاده از سئوی محلی، می‌توانید وب‌سایت خود را به گونه‌ای بهینه کنید که در نتایج جستجوی محلی، (سرچ افرادی که در آن منطقه جغرافیایی هستند)  بالاترین رتبه را داشته باشد. بنابراین، هرگاه شخصی در این منطقه به دنبال یک کافی‌شاپ یا رستوران بود، وب‌سایت شما در نتایج اولیه جستجو قرار خواهد گرفت و احتمال بیشتری برای بازدید و خرید خواهید داشت.

چرا سئوی محلی برای کسب و کار مهم است؟

سئوی محلی برای هر کسب و کاری اهمیت بسیاری دارد. در واقع، برخی آمارها نشان می‌دهند که تقریباً 46٪ از تمام جستجوهای گوگل مرتبط با جستجوی محلی هستند. همچنین، 29٪ از جستجوهای محلی به خرید در همان روز منجر می‌شوند ، و این نکته هم حائز اهمیت است که در این چند سال اخیر سرچ های محلی 58% افزایش داشته است و با توجه به در دسترس بودن آنی سرچ در گوگل بوسیله تلفن همراه این آمار روز به روز بیشتر هم خواهد شد.

بازگشت سرمایه در سئوی محلی بسیار سریعتر از روش های دیگر بازاریابی است چون درصد قابل توجهی از جستجوهای محلی به خرید ختم می شوند و همچنین حدود 70% از مشتریان به کسب و کارهای محلی بیشتر اعتماد می کنند.

اینم میتونه جذاب باشه ...  قالب اختصاصی یا آماده؟

بنابراین، اگر کسب و کار شما در جستجوی محلی رتبه بالایی داشته باشد، احتمال دسترسی به مشتریان جدید و افزایش فروش شما بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین، با داشتن رتبه بالا در جستجوی محلی، می‌توانید با رقبای خود در آن منطقه رقابت کنید و از آن‌ها پیشی گرفته و باعث افزایش فروش و شناخته تر شدن شما در بازار شود.

سئوی محلی

چگونه سئوی محلی را انجام دهیم؟

برای انجام سئوی محلی، باید از چندین روش و تکنیک استفاده کرد. در ادامه، به برخی از این روش‌ها و تکنیک‌ها اشاره می‌کنیم:

بهینه‌سازی عنوان و توضیحات صفحات: عنوان و توضیحات صفحات شما باید دقیقاً به محتوای صفحه مربوط باشند و شامل کلمات کلیدی محلی باشند. ( استفاده از نام منطقه یا نام شهر در عنوان و توضیحات صفحه )

بهینه‌سازی محتوا: محتوای شما باید شامل کلمات کلیدی محلی باشد و به بهبود تجربه کاربری محلی بپردازد. همچنین، باید محتوای ارزشمندی را برای کاربران ارائه دهید.

بهینه‌سازی نقشه سایت: نقشه سایت شما باید به صورت کامل و دقیقی از صفحات و محتواهای موجود در وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو فهرست شود.

افزایش تعداد لینک‌های خارجی: لینک‌های خارجی به صفحات وب‌سایت شما، باعث بهبود رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو می‌شوند. ( بک لینک )

بهره‌برداری از Google My Business: با ایجاد حساب کسب و کار در Google My Business، می‌توانید اطلاعات وب‌سایت خود را به صورت محلی نمایش دهید و به رتبه‌بندی خود در نتایج جستجوی محلی کمک کنید. البته بعلت تحریم ایران ازین مزیت محروم هستیم.

استفاده از نقشه جغرافیایی محل کسب  و کار: می توانید با استفاده از ثبت محل جغرافیایی کسب و کار خود در نقشه گوگل در google map و قرار دادن آن نقشه در صفحه ی مورد نظر ، بهتر گوگل را از محل و منطقه جغرافیایی فعالیت خود آگاه سازید.

گوگل مپ

  • اطلاعات تماس خود را بطور کامل در گوگل مپ ثبت کنید
  • آدرس محل کسب و کار خودتان را بطور کامل ثبت کنید
  • از تگ های گوگل برای بهتر نشان دادن موقعیت مکان کسب و کارتان استفاده کنید
  • برای هر موقعیت از کسب و کار خودتان یک صفحه جداگانه طراحی و سئو کنید
اینم میتونه جذاب باشه ...  مفهوم سئو به زبان ساده | سئو چیست؟

ایجاد نظرات و بررسی‌های محلی: با جذب نظرات و بررسی‌های محلی مشتریان، می‌توانید به رتبه‌بندی خود در نتایج جستجوی محلی کمک کنید. از مشتریان خودتان بخواهید نظرات خودشان را در استفاده از محصولات یا خدماتی که دریافت کرده اند را برای شما ارسال کنند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی: یکی از مهمترین عوامل در سئوی محلی و برندینگ استفاده و فعالیت در شبکه های اجتماعی است که باعث سریعتر شناخته شدن شما در منطقه خودتان خواهد شد

برای دیدن قیمت و طراحی سایت در سمنان کلیک کنید

در کل، سئوی محلی برای هر کسب و کاری اهمیت دارد و اجرای این استراتژی می‌تواند به بهبود شناخته شدن کسب و کار شما در بازار محلی و افزایش فروش شما کمک کند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت خود در جستجوی محلی، از سئوی محلی استفاده کنید

سوالات متداول درباره سئوی محلی

چه کسانی از سئوی محلی سود خواهند برد؟

استراتژی سئوی محلی برای هر نوع کسب و کاری قابل استفاده است و هر کسب و کاری می‌تواند از این روش بهره‌مند شود. اما برخی از کسانی که از سئوی محلی سود می‌برند عبارتند از: تمام کسب و کارهای محلی، شرکت های محلی ، کارآفرینان

سئوی محلی با بهینه سازی سایت چه فرقی می کند؟
سئو محلی و بهینه‌سازی یا سئو سایت، دو رویکرد متفاوت در بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در نتایج جستجو هستند. سئو محلی به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در نتایج جستجوی محلی می‌پردازد، در حالی که بهینه‌سازی یا سئو سایت به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در نتایج جستجوی عمومی (جهانی) می‌پردازد. از روش‌های متفاوتی برای بهبود رتبه‌بندی استفاده می‌کنند، به طوری که سئو محلی با استفاده از بهینه‌سازی کلمات کلیدی محلی، بهینه سازی Google My Business، Goole Maps جذب بررسی ها و امتیازات محلی، بهینه سازی سایت برای موبایل، و بهینه سازی محتوا به بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجوی محلی می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button