برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت با شماره 09191314165 تماس بگیرید.

سئوی سایت فروشگاهی ( آنلاین شاپ )

آنچه در اینجا خواهید دید :

سئوی سایت فروشگاهی و آنلاین شاپ ها

بهترین روش های سئو برای وب سایت های فروشگاهی

سئو سایت های فروشگاهی

اگر می‌خواهید ترافیک (بازدید بیشتر از سایت) و فروش بیشتری از وب‌سایت فروشگاهی و یا آنلاین شاپ خود داشته باشید، سئوی داخلی اولین قدم مهم است.

مقالات و آموزش‌های زیادی در وب وجود دارد که توصیه‌های کلی سئو را ارائه می‌دهند، اما تعداد بسیار کمتری هستند که به طور خاص به نیازهای کارآفرینان فروش اینترنتی می‌پردازند.

در این مقاله آموزشی می‌خواهیم به شما یک درک اساسی از بهینه‌سازی موتورهای جستجو در سایت برای فروشگاه های اینترنتی و بطور کلی تجارت الکترنیکی بدهیم. برای شروع کافی است، مطمئن شوید که تمام سیگنال های مناسب را به گوگل ارسال می کنید و شما را برای موفقیت در سئو آماده می کند.

سئوی فروشگاهی یا سئوی تجارت الکترونیک چیست؟

سئوی تجارت الکترونیک فرآیندی است که فروشگاه آنلاین شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بیشتر نمایان می کند. وقتی مردم محصولاتی را که شما می‌فروشید جستجو می‌کنند، می‌خواهید تا جایی که ممکن است رتبه‌بندی بالایی کسب کنید تا ترافیک بیشتری دریافت کنید.

شما می توانید از جستجوی پولی ترافیک (بازدیدکننده) دریافت کنید، اما سئو هزینه بسیار کمتری دارد. بعلاوه، مسدودکننده‌های تبلیغاتی و کوری تبلیغات می‌توانند اثربخشی جستجوی پولی را کاهش دهند، بنابراین می‌خواهید بدون توجه به جستجو، آن را بهینه کنید.

سئوی تجارت الکترونیک معمولاً شامل بهینه سازی سرفصل ها، توضیحات محصول، داده های متا، ساختار لینک داخلی و ساختار ناوبری (مسیرهای صفحات سایت) برای جستجو و تجربه کاربر است. هر محصولی که می فروشید باید دارای یک صفحه اختصاصی باشد که برای جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو طراحی شده است.

با این حال، شما نباید صفحات ثابت و غیرمحصولی را در سایت خود فراموش کنید، مانند موارد زیر:

صفحه نخست
صفحه درباره ما
صفحه F.A.Q (سولات متداول)
مقالات وبلاگ
صفحه تماس با ما

چرا سئو برای تجارت الکترونیک اهمیت دارد؟

مصرف کنندگان در صورت نیاز به محصول یا خدمات چه می کنند؟ بسیاری از آنها در گوگل جستجو انجام می دهند. آنها به دنبال گزینه‌ها، راهنمایی‌ها، مقایسه‌ها و سایر اطلاعات هستند تا به آنها در تصمیم‌گیری آگاهانه در خرید محصول مورد نظرشان کمک کند.

اگر وب سایت شما در SERP ها ظاهر نشود، دسترسی حیاتی به مشتریان علاقه مند تجارت الکترونیک را از دست می دهید. محصولات شما ممکن است فضایی در وب داشته باشند، اما آیا قابل یافتن برای کاربران هستند؟

اینجاست که سئوی تجارت الکترونیک یا سئوی سایت فروشگاهی وارد می شود. این روشی را برای شما فراهم می کند تا بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات به مخاطبان هدف خود برسید. هنگامی که افراد را به سایت خود جذب کردید، می توانید آنها را به محصولات باکیفیت و جذاب خود دعوت به خرید کنید.

چگونه یک استراتژی برای سئوی سایت فروشگاهی ایجاد کنیم؟

سئوی سایت فروشگاهی ممکن است کار بزرگی به نظر برسد، به خصوص اگر از قبل وب سایتی با تعداد زیادی محصول دارید. بله، ممکن است زمان ببرد، اما شما می توانید با یک استراتژی قوی، روند را تسریع کنید.

اولویت بندی صفحات:

کدام صفحات در سایت شما بیشترین بازدید را دارند؟ با آنها شروع کنید. علاوه بر این، اگر می خواهید مردم بر روی یک محصول خاص یا شاخص تمرکز کنند، ابتدا سایت را برای آن محصول بهینه سازی و سئو کنید.

یک گردش کار ایجاد کنید:

سئو به یک سری اقدامات مقدماتی نیاز دارد مانند: انتخاب کلمات کلیدی، افزودن متا داده ها، نامگذاری صحیح تصاویر، افزودن ویژگی های جایگزین تصویر، و ترکیب کلمات کلیدی مرتبط، همگی در این دسته قرار می گیرند.

رقبای هم صنف خود کاملا را بررسی کنید:

استراتژی سئوی تجارت الکترونیک شما باید طوری طراحی شود که از رقبا پیشی بگیرد. به سایت های رقبای برتر خود نگاه کنید و روش های سئو آنها را بررسی کنید. راه هایی را برای بهتر کردن شرایط سایت خود شناسایی کنید.
CRO را دنبال کنید: بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) باید از SEO پیروی کند. بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چک لیست سئوی تجارت الکترونیک:

بهترین روش برای استراتژی سئوی تجارت الکترونیک شماست، اگر می‌خواهید مردم راحت‌تر محصولات شما را پیدا کنند، به یک استراتژی سئوی تجارت الکترونیک نیاز دارید و بررسی هر مورد از فهرستتان، استراتژی شما را موثرتر می‌کند.

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

کلمات کلیدی در سئو

کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان محصول، توضیحات، توضیحات متا، ویژگی های جایگزین تصویر و عنوان فرعی ذکر کنید. کلمات کلیدی شاخص معنایی پنهان (LSI) ( کلماتی که هم معنی کلمات کلیدی اصلی شما محسوب می شوند) را در سرتاسر مقالات و یا صفحه محصولات خود بکار ببرید. اینها کلمات کلیدی مرتبطی هستند که به گوگل کمک می کنند تا صفحه شما را در زمینه فعالیتتان بهتر درک کند.

قبل از استفاده از یک کلمه کلیدی، کمی در مورد آن تحقیق کنید. بدانید که مردم چقدر آن را جستجو می کنند (حجم جستجوی کلمه کلیدی)، چقدر رقابتی است در فضای تبلیغاتی پولی (هزینه به ازای کلیک، یا CPC)، و زمانی که مردم از آن کلمه کلیدی استفاده می کنند به دنبال چه چیزی هستند.

اینم میتونه جذاب باشه ...  اصطلاحات مهم در سئو

حجم جستجو به شما می گوید که یک کلمه کلیدی خاص چقدر علاقه را به مصرف کنندگان القا می کند. حجم بالای جستجو نشان دهنده محبوبیت بیشتر است، به این معنی که جستجوهای فعال تری برای آن کلمه کلیدی خواهید داشت و بطور کلی یعنی بازدید کننده و یا مشتری بیشتری به سایت شما خواهد آورد

اگر کلمه کلیدی هدف شما بسیار رقابتی است، به دنبال یافتن یک جایگزین طولانی باشید.

انجام تحقیقات در مورد رقبا

اگر نمی دانید از کجا باید بهینه سازی در سایت را برای سایت فروشگاهی خود شروع کنید، رقبای هم صنف بهترین گزینه برای شما هستند. به ویژه رقبای به بزرگ‌تر چون آنها قبلاً برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌هایشان اقدام کرده اند، و شما می‌توانید بسیاری از اسرار آنها را در وب‌سایت‌هایشان ببینید و بیاموزید.

کلمات کلیدی چیزی هستند که باید روی آن تمرکز کنید. شما باید کلمات کلیدی را در صفحات اصلی آنها و همچنین صفحات محصولات برتر سایت رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

چگونه می توان تشخیص داد که یک وب سایت برای یک کلمه کلیدی خاص در حال بهینه سازی است؟ می توانید با استفاده از پسوند مرورگر Moz شروع کنید (البته فعلا در ایران باید از فیلترشکن استفاده بفرمایید تا مرورگر باز شود) تا عنوان SEO و توضیحاتی که رقبای شما در تگ های عنوان خود استفاده می کنند را مشاهده کنید.

تحقیقات ما با کلمات کلید رقبا تمام نمیشود، صفحات فرود رقبای خود را نیز بررسی کنید، بنابراین می توانید ببینید که چگونه آنها از کلمات کلیدی مشخص شده برای بهینه سازی آن صفحات استفاده می کنند.

روی سئو صفحه اصلی تمرکز کنید

صفحه اصلی معمولاً جایی است که اکثر مشاغل بودجه و انرژی SEO خود را در آن متمرکز می کنند. شما باید صفحه اصلی خود را به خوبی بهینه کنید. موارد کلیدی که می خواهید اضافه و بهینه کنید موارد زیر است.

عنوان صفحه اصلی

تگ عنوان SEO یکی از مهمترین عناصر بهینه سازی جستجو در سایت است. این باید شامل نام کسب و کار شما به همراه عبارت کلیدی اصلی مورد نظر شما باشد. شما باید این تگ عنوان را با کمتر از 70 کاراکتر و به گونه ای بنویسید که برای بازدیدکنندگان جستجو جذاب باشد، زیرا آن را در نتایج جستجو خواهند دید.

توضیحات متای صفحه اصلی

توضیحات متا برای صفحه اصلی شما یک توضیح 160 کاراکتری از کسب و کار شما است که در جستجو و در زیر عنوان نشان داده می شود. آن را به گونه ای جذاب بنویسید که مردم را تشویق کند که بخواهند از وب سایت شما بازدید کنند.

محتوای صفحه اصلی

محتوای صفحه اصلی شما باید به بازدیدکنندگان کمک کند تا اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار شما و محصولاتی که ارائه می دهید به روشی واضح و مختصر کسب کنند. از بارگذاری بیش از حد اطلاعات خودداری کنید. چند محصول برتر خود را در صفحه اصلی و پیشنهاد فروش ویژه در نظر بگیرید.

صفحات اصلی به هم ریخته می توانند بازدیدکنندگان و همچنین موتورهای جستجو را گیج کنند. به عنوان مثال، ممکن است شما محصولاتتان را در دسته های مختلف بفروشید، گوگل برای شناسایی آنچه که شما می فروشید و چه کسانی را با محصولات خود هدف قرار می دهید با مشکل مواجه خواهد شد، بنابراین در مورد آنچه سایت شما ارائه می دهد دقیق و متمرکز باشید.

معماری سایت خود را ساده کنید

همانطور که محصولات و دسته بندی ها را به فروشگاه خود اضافه می کنید، به یاد داشته باشید که معماری سایت نقش مهمی در بهینه سازی جستجو دارد. به ویژه، از صفحه اصلی خود گرفته تا دسته بندی محصولات تا محصولات فهرست شده در آنها داشته باشید.

ربات های موتور جستجو صفحات و محصولات شما را در وب سایت شما بر اساس یک ساختار پیوند داخلی واضح که به راحتی قابل پیگیری است کشف می کنند.

قانون کلی برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان این است که مطمئن شوند مردم می توانند با سه کلیک به همه چیز دسترسی پیدا کنند. از صفحه اصلی، آنها فقط باید حداکثر سه کلیک انجام دهند تا به هر محصولی در وب سایت شما برسند.

پیوند داخلی

پیوندهای داخلی دو هدف اصلی را دنبال می کنند:

تقویت سئوی تجارت الکترونیک با نشان دادن اینکه چگونه صفحات با یکدیگر مرتبط هستند
افزایش زمان در سایت با تشویق بازدیدکنندگان برای بررسی بیشتر سایت شما

پیوند داخلی به محصولات مرتبط یا مقالات وبلاگ غنی از اطلاعات می تواند به بهبود سئوی سایت فروشگاهی کمک کند.

بهینه سازی صفحات محصول

صفحات محصول مایه حیات کسب و کار شما هستند، بنابراین باید انرژی خود را روی بهینه سازی آنها متمرکز کنید. بسیاری از صاحبان فروشگاه های اینترنتی به سادگی چند خط متن در مورد هر محصول می نویسند و یک تصویر یا ویدیو را منتشر می کنند.

شما به اطلاعات بیشتری در مورد صفحات محصول خود نیاز دارید تا Google بتواند آنها را پیدا کند. در اینجا مواردی برای شما آماده کرده ایم که می توانید روی آنها کار کنید.

نام محصول

نام محصول شما مهم است. در بیشتر موارد، در عنوان SEO و URL صفحه محصول شما نیز استفاده می شود. به همین دلیل است که ممکن است بخواهید یک عبارت جستجوی رایج یا عبارت کلیدی را به محصولات خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، اگر تی شرت می فروشید، حتما در نام محصول عبارت تی شرت ها یا زیرپوش را قید کنید.

بهینه سازی تصویر

تصاویر بخش مهمی از صفحه محصول شما هستند. لحظه ای جای مشتری خود بایستید، آیا بیشتر احتمال دارد که محصولی را از سایتی بخرید که محصول را از زوایای مختلف به وضوح نشان می دهد، یا از سایتی که اصلا تصویری ندارد و یا از سایتی که تصاویر کوچک و ناخوانا دارد؟

تصاویر نه تنها برای مشتریان شما مهم هستند، بلکه برای بهینه سازی جستجو نیز مهم هستند.

اینم میتونه جذاب باشه ...  اهمیت سئو چیست؟

برای بهینه سازی مناسب تصاویر خود برای جستجو، با نام فایل شروع کنید. تصاویری با نام IMG0010.jpg به صفحات محصول خود اضافه نکنید. در عوض، از نام محصول و کلمه کلیدی اصلی محصولتان استفاده کنید.

همچنین، هنگامی که تصاویر را به صفحه محصول خود اضافه می کنید، نام محصول و کلمه کلیدی را در متن ALT تصویر قرار دهید.

نتیجه؟ تصاویر شما اکنون این شانس را دارند که در جستجوی تصویر Google در صفحه نتایج جستجوی اصلی به عنوان بخشی از رسانه های اضافی نمایش داده شوند.

ویدیو

با افزودن ویدیو به صفحه محصول خود، به مشتری کمک کنید تا در مورد خرید از شما اطمینان بیشتری داشته باشد. این ویدیو می تواند اطلاعات اولیه در مورد محصول شما (مانند یک آگهی تجاری)، یک ویدیوی نحوه استفاده از محصول، یا توصیفات افرادی باشد که از محصول شما استفاده کرده اند.

انتشار ویدیوهای خارج از سایت در شبکه هایی مانند YouTube می تواند راهی عالی برای جذب و آموزش مشتریان در مورد محصولات شما باشد.

نظرات مشتریان

نقد و بررسی مشتریان راه دیگری برای افزایش اعتماد مشتری به محصول شماست، بنابراین اگر محصول خوبی دارید، حتما به آنها اجازه دهید تا در مورد محصول نقد و بررسی داشته باشند.

نقدهای بد همیشه هم چیز بدی نیستند. در مورد آن فکر کنید اگر یک کالای با قیمت بالاتر دارید که بررسی های عالی دارد، و یک کالای با قیمت پایین تر با بررسی های بسیار منفی، در این صورت احتمال اینکه مردم کالای با قیمت بالاتر را انتخاب کنند بیشتر است، در نتیجه سود بیشتری برای کسب و کار شما خواهد داشت.

محتوای سوالات متداول

آیا مردم درباره محصولات شما سوال می پرسند؟ داشتن محتوای سؤالات متداول خاص محصول در صفحات محصول شما، کلید فروش بیشتر است.

اگر مشتریان سؤالاتی داشته باشند که شما به آنها پاسخ ندهید، آنها به جای دیگری می روند تا آن پاسخ ها را بیابند و احتمالاً از منبعی که به سؤالات پاسخ می دهد خرید می کنند.

داشتن یک صفحه سوالات متداول عمومی در وب سایت شما نیز ایده خوبی است. پاسخ به سؤالات اساسی در مورد سیاست های امنیتی، حمل و نقل و بازگشت وب سایت شما می تواند اعتماد خریدار را افزایش دهد و منجر به فروش بیشتر شود.

از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید

طراحی آنلاین شاپ ریسپانسیو

مردم این روزها خرید قابل توجهی از طریق موبایل انجام می دهند. استفاده از یک طراحی واکنش گرا برای وب سایت فروشگاهی و آنلاین شاپ شما نه تنها می تواند به تجربه کاربری بهتر منجر شود، بلکه نتایج جستجو در گوگل را نیز بهبود می بخشد.

کاهش سرعت بارگذاری صفحه سایت

سرعت بارگذاری صفحه نیز یکی از مطالب مهم در سئوی سایت فروشگاهی محسوب می شود که همچنین سیگنال رتبه بندی در گوگل است، هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل. هرچه صفحات شما سریعتر بارگذاری شوند، گوگل رتبه بهتری به شما خواهد داد.

چگونه سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهیم؟ روی کم کردن عناصر غیر ضروری از صفحه خود تا حد امکان تمرکز کنید. به عنوان مثال، یک تصویر پس‌زمینه بزرگ که عمدتاً توسط یک ستون سفید پوشیده شده است ممکن است ضروری نباشد. به طور مشابه، هر پلاگین یا افزونه‌ای را که به نتیجه کسب و کار تجارت الکترونیک شما کمک نمی‌کند را حذف کنید.

اندازه و ابعاد تصویر

هرچه تصاویر شما بزرگتر باشد، مرورگر زمان بیشتری برای بارگذاری آنها نیاز دارد. اگر اندازه یک تصویر را از 1000×1000 پیکسل به 500×500 پیکسل کاهش دهید، «وزن» آن را به نصف کاهش داده اید. همچنین می توانید تصاویر خود را به صورت JPG (JPEG) با کیفیت پایین با برنامه ای مانند Adobe Photoshop ذخیره کنید.

فقط روی «File» و «Save As» کلیک کنید.

کم کردن حجم تصویر

شما این گزینه را خواهید داشت که تصویر خود را به صورت JPG (JPEG) در سطح کیفی بین صفر تا 12 ذخیره کنید.

کم کردن حجم تصویر

به سادگی جابجایی فلش از عدد 12 به عدد هشت می تواند حجم فایل را به شدت کاهش دهد، در این حالت، تصویر از 125K به 82.4K رسید.

ایجاد بک لینک برای سئوی سایت فروشگاهی یا آنلاین شاپ

بک لینک ها یکی دیگر از سیگنال های رتبه بندی هستند که گوگل برای تعیین محل تعلق صفحات شما در SERP ها استفاده می کند. هرچه بک لینک های بیشتری از سایت های با کیفیت داشته باشید، سایت شما معتبرتر می شود.

ساخت بک لینک برای سایت های تجارت الکترونیک سخت نیست. پست کردن مهمان در وبسایت های مرتبط با صنف شما یکی از راه های آسان و کلاه سفید برای ایجاد پیوند است. به سادگی به صاحبان وبسایت هایی که به آنها علاقه دارید ایمیل بزنید و سه یا چند ایده برای پست های مهمان احتمالی به آنها ارائه دهید.

برای دیدن قیمت و طراحی سایت در سمنان کلیک کنید

نتیجه:

بسیاری از صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک می‌خواهند مستقیماً به سمت افزایش تبدیل و فروش بیشتر حرکت کنند. این طرز فکر درستی است، اما شما یک قدم جلوتر هستید.

قبل از اینکه بتوانید کاربران را در پیشنهادات خود تبدیل به مشتری کنید، باید افراد را به سایت خود جذب کنید. شروع با سئوی تجارت الکترونیک شما را برای موفقیت آماده می کند.

بیایید به چک لیست خود برای سئوی سایت فروشگاهی نگاهی بیندازیم:

کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید
انجام تحقیقات رقبا
روی سئو صفحه اصلی تمرکز کنید
معماری سایت خود را ساده کنید
بهینه سازی صفحات محصول
از طراحی واکنش گرا استفاده کنید
سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهید
ایجاد بک لینک
اگر این مراحل را دنبال کنید، سایت فروشگاهی شما در موتورهای جستجو رتبه بهتری خواهد داشت و چشم انداز بیشتری برای تلاش های CRO شما ایجاد می کند.

و در پایان این نوید را به شما میدهیم که ما در وب ساز اول طراحی سایت فروشگاهی را با تمام این اصول برای شما انجام خواهیم داد و تا رسیدن به درآمد مورد نظرتان شما را پشتیبانی خواهیم کرد.

یک پاسخ

  1. با سلام خدمت شما
    من یه سایت فروشگاهی دارم و اکثر این مطالبی که گفتید رو اجرا مردم ولی هنوز اون بازیدی که مد نظر هست رو ندارم
    آیا در سئوی سایت فروشگاهی و برای افزایش بازدید سایت فروشگاهی کار دیگه هم هست که باید انجام بشه؟ لطفاً در این خصوص بیشتر راهنمایی کنید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button