برای مشاوره رایگان و استعلام قیمت با شماره 09191314165 تماس بگیرید.

اصول مهم محتوا برای سایت

آنچه در اینجا خواهید دید :

برای محتوای سایت، ایده و هدف داشته باشید

یکی از اصول مهم محتوا برای سایت ایده و هدف سایت است، مهم نیست کالایی برای فروش دارید یا با زبان طنز مسائل روز جامعه را نقد می کنید و یا اینکه تصویر یا ویدئو منتشر می کنید. مهم اینست که با داشتن ایده و هدف و روشهای مبتکرانه و خلاق در تولید محتوا خودتان را بعنوان یک برند و صاحب سبک در موضوع فعالیت یا کسب و کارتان تبدیل کنید.

شناخت جامعه هدف

اولین کار برای یک ارتباط کاملا موفق و هدف دار در دنیای دیجیتال مارکتینگ شناسایی مخاطبان و کاربرانی هست که ما با آنها سروکار داریم. باید کاملا مشخص کنیم، طیف مخاطبانی که ما با آنها سروکار داریم از چه گروه سنی هستند تا بهتر بتوانید برای برقراری ارتباط و نوشتن یک محتوا برای آنها لحن و روش متناسب با آن را پیدا کنید که در عین جذابیت آن هدفی که شما می خواهید از محتوایتان دریافت کنند.

آشنایی با سلائق مخاطبان هدف، موضوعاتی که نیاز دارند درباره آن بخوانند یا ببینند اولین گام برای تولید محتوای موفق است.

ابزارهای تولید محتوا

در رعایت اصول مهم محتوا برای سایت باید توجه داشته باشیم که تولید محتوا همیشه نوشتن نیست، شبکه های مجازی و اینترنت قابلیت های بسیار زیادی دارند که می توانیم از آنها بعنوان ابزارهای تولید محتوا برای جذاب کردن و فروش بیشتر استفاده کنیم. تصاویر زیبا، تصاویر مفهومی ، انیمیشن های کوتاه ، موسیقی، استفاده از فیلم تنها بخشی از فعالیت های جانبی است که می تواند به ما در تولید یک محتوای خوب و جذاب کمک کند.

تولید محتوا

اصول نوشتن خوب را یاد بگیرید

توجه به قواعد نوشتاری در تولید محتوا بسیار حائز اهمیت است. بعنوان کسی که میخواهید یک مطلب اجتماعی ، علمی ، هنری ، ورزشی و در رابطه با فروش محصول با مخاطبان و کاربران سایت خود به اشتراک بگذارید باید بدانید که اصول جمله نویسی چگونه است، نگارش درست کلمات را بلد باشید و حتما از جمله های ساده و روان استفاده کنید و از کلمات و جملات سنگین پرهیز کنید همچنین استفاده از طنز در جملات و محتوا هم می تواند در جذابیت محتوا تاثیر زیادی داشته باشد.

رقبای محتوای خودتان را بشناسید

یکی از اصول مهم محتوا برای سایت این است که هر چه بیشتر بر فضای حاکم بر زمینه فعالیت خود اطلاع داشته باشید بهتر می توانید اوضاع را کنترل کنید. حتما وقت بگذارید و رقبای خودتان را بشناسید ، آنها را با دقت تمام بررسی کنید ، ببینید از چه ابزارها و روش هایی استفاده می کنند تا برای بهتر شدن محتوای خودتان از آنها بهره ببرید. میزان رضایت مخاطبانشان را ببینید و با راه و روششان آشنا شوید.

اینم میتونه جذاب باشه ...  چرا به سئو نیاز داریم؟ مسیر موفقیت در سئو

در نوشتن محتوا حرفه ای باشید

اگر مخاطب احساس کند به موضوعی که با او در میان گذاشته­ اید تسلط کافی ندارید، دیگر به سراغ سایت شما نمی­ آید. تولید­کننده ­ی محتوا باید آنقدر اطلاعات گسترده­ ای در زمینه­ های مورد فعالتیش داشته باشد که بتواند در قالب چند پاراگراف کوتاه و جمله ­های ساده و روان، محتوا را به درستی بیان کند. مطالعه­ ی فراوان و کسب دانش و مهارت از مهم ­ترین اصول حرفه ­ای یک تولید محتوای موفق است.

عنوان مناسبی برای هر نوع محتوا انتخاب کنید

یکی دیگر از اصول مهم محتوا برای سایت انتخاب عنوان کوتاه ، جذاب و گویا برای محتوا است که مخاطب در یک نگاه به خواندن و یا دنبال کردن محتوای شما علاقه مند شود . عنوان ویترین محتوای شما محسوب می شود . از بکار بردن کلمات کلیدی و کلیدواژه های جذاب و ارجاع به لینک های مرتبط هم غافل نشوید.

برای تولید محتوای خوب جستجوگر باشید

اگر خودتان ذهنیت پرسشگر و جستجوگری در مورد حوزه فعالیت خودتان نداشته باشید نمی توانید مخاطبانتان را وادار کنید تا با محتوای شما همراه شوند. تولیدکننده محتوا لحظه به لحظه دنبال یادگیری و الهام گرفتن از وقایع مرتبط با موضوع فعالیت خود است که بتواند آن را در قالب یک محتوای جذاب و خواندنی و یا دیدنی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارد. به این منظور باید به گوگل، تسلط کافی داشته باشید و توان جستجوی سریع و درست در زمینه های مختلف را داشته باشید. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید چندین قدم از بقیه جلوترید. نه صرفاً برای اینکه متن ­های انگلیسی را ترجمه کنید، بلکه برای اینکه بتوانید مطالب دست­ اول را از مقاله­ ها و سایت­ های انگلیسی استخراج کنید. این شیوه ­ی تولید محتوا به شما کمک می­کند که علاوه بر اطمینان از درستی و صحت مطلبی که منتشر ­می­کنید، از کپی کردن نوشته ­ها و تصاویر سایت­ های فارسی بپرهیزید.

به زبان مخاطب و مشتری هایتان محتوا تولید کنید

آخرین باری که «بورسیت اسکاپولوتوراسیک» را در گوگل جستجو کردید، چه زمانی بود؟ “کمک به کمردرد” چطور؟ درواقع این دو به یک معنی هستند و مشتریان شما نیز متخصص نیستند. اما بسیاری از ما به گونه ای محتوا تولید می کنیم که گویی مشتریان و مخاطبان ما متخصص هستند.! مانند بورسیت که مقاله ای با عنوانی طولانی در مورد «بورسیت اسکاپولوتوراسیک» می نویسد، در حالی که چیزی که مشتری می خواهد در مورد آن بخواند «کمر درد» است. بنابراین هنگامی که محتوا و مطاب خود را ایجاد می کنید یا ویدئویی می سازید، سعی کنید یک قدم به عقب بردارید و به این فکر کنید که مخاطبان شما واقعاً دنبال چه چیزی هستند، از چه عباراتی استفاده می کنند و با چه زبانی آشنا هستند. و با آنها به زبان خودشان صحبت کنید. این به شما بستگی دارد که تا سطح آنها پایین بیایید و سپس دانش عمیق تر و تخصصی تری را که برای حل مشکلاتشان نیاز دارند به آنها ارائه دهید.

اینم میتونه جذاب باشه ...  استراتژی فروش آنلاین | 7 روش که فروشتان را افزایش میدهد

هر بار که یک محتوا، یک ویدیو، یک مقاله یا یک پادکست ایجاد می‌کنید و آن را به صورت آنلاین منتشر می‌کنید، به یک دارایی تجاری ارزشمند تبدیل می‌شود، زیرا مردم آن را مصرف می‌کنند، نه فقط در روز یا هفته‌ای که آن را منتشر می‌کنید اما، در حالت ایده آل، برای سال های آینده و راه اطمینان از انجام این کار این است که آن را همیشه سبز و بروز کنید.

محتوای همیشه سبز، محتوایی است که ماندگار است، بدون توجه به آنچه در جهان، صنعت یا تجارت شما می گذرد، مرتبط باقی می ماند. چگونه برون سپاری می کنید؟ چگونه با کمردرد مقابله می کنید؟ چگونه یک فروش را ببندید؟ مردم همیشه این سوالات را می پرسند و همیشه در جستجوی پاسخ در گوگل هستند. و اینها انواع سوالاتی هستند که می خواهید با محتوای خود به آنها پاسخ دهید. اینها چیزهایی هستند که به شما کمک می کنند تا به طور مداوم مخاطب بیشتری بسازید و توسط افراد بیشتری دیده شوید.

از دیدگاه بازاریابی، ایجاد مخاطب مهمترین کاری است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید و با نوشتن مقالات وبلاگ با کیفیت، و ایجاد محتوای ویدیویی عالی که ارزش ارائه می دهد، دنبال کنندگان خود را افزایش می دهید، یک پایگاه مشترک ایجاد می کنید و تعداد افرادی که به شما گوش می دهند و شما را می بینند افزایش دهید. بنابراین هر زمان که یک فروش ویژه برگزار می‌کنید، محصول یا خدمات جدیدی را راه‌اندازی می‌کنید، یا چیزی برای فریاد زدن دارید، می‌دانید که افرادی را برای دیدن در سایت خود خواهید داشت.

اصول سئو را در تولید محتوا رعایت کنید

از دیگر نکات اصول مهم محتوا برای سایت که باید آن را انجام داد تا در بالاترین نقطه در جستجوی گوگل باشد سئو محتوا است. معمولا وقتی دنبال موضوعی خاص در گوگل جستجو می کنید چند پیشنهاد اول گوگل شانس بیشتری برا جذب و بازدید دارند و کمتر پیش می آید تا به صفحات بعدی مراجعه کنیم. در نتیجه اگر محتوای تولید شده در چند پیشنهاد اول و یا در صفحه اول جستجوی گوگل نباشد شانس بسیار کمتری برای بازذید افراد را داراست. روش های مختلفی برای قرارگرفتن در صفحات اول موتورهای جستجوگر وجود دارد که حتی اگر به آنها اشراف نداشته باشید کارشناسان و متخصصین وب ساز اول می توانند شما را در این امر کمک کنند.

یک پاسخ

  1. برای تولید محتوای ویدئویی در این زمینه هم همین موارد باید اجرا بشه یا اصول دیگه ای داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button